Veel gestelde vragen
Is mijn privacy gewaarborgd? Hoe vaak word ik uitgenodigd voor onderzoek? Hieronder vind je antwoorden op deze en andere veel gestelde vragen. Heb je een vraag die niet voorkomt in de lijst? Neem dan contact met ons op.

Wat is het WMD Panel?
Het WMD Panel is het online klantenpanel van WMD; al meer dan 80 jaar de drinkwaterleverancier in Drenthe. Het panel wordt een paar keer per jaar ingezet om klanten te bevragen over diverse onderwerpen.
Hoe werkt online onderzoek precies?
Wanneer je bent ingeschreven als panellid, krijg je, als er een vragenlijst voor je klaarstaat, via e-mail automatisch een uitnodiging voor deelname. In de uitnodiging kun je direct doorklikken naar de online vragenlijst. De resultaten van de onderzoeken worden o.a. onder het kopje "Resultaten" op deze site geplaatst. Ook zul je de resultaten vaak terugvinden via de website van WMD.
Krijg ik, als ik me bij het WMD Panel inschrijf, ongevraagde e-mailberichten?
Je krijgt geen overbodige e-mailberichten of reclame toegestuurd als je je inschrijft of als je aan onderzoeken deelneemt. Jouw e-mailadres wordt niet aan derden verkocht of voor andere doeleinden gebruikt.
Welk soort persoonlijke informatie wordt gevraagd en waarom?
Op het moment dat je je inschrijft, vragen wij je middels een inschrijfvragenlijst een aantal gegevens in te vullen zoals geslacht en geboortedatum. Deze gegevens zijn erg belangrijk om de onderzoeksresultaten zinvol te interpreteren. Daarnaast is het van belang dat wij voor de onderzoeken een groep mensen uitnodigen die een goede afspiegeling vormt van onze klanten. Op deze wijze zorgen wij ervoor dat de conclusies, die op basis van de onderzoeken worden getrokken, representatief zijn. Om deze reden is het ook van belang dat altijd dezelfde persoon de vragenlijst invult.
Wat gebeurt er met mijn gegevens?
Deelname aan het WMD Panel gebeurt altijd volledig anoniem. Jouw naam, adresgegevens of e-mailadres worden nooit gekoppeld aan de antwoorden die je geeft tijdens de onderzoeken. WMD krijgt nooit toegang tot jouw naam, adresgegevens of e-mailadres, tenzij je hiervoor uitdrukkelijk toestemming hebt gegeven. De uitkomsten van een enquête worden alleen samengevat gerapporteerd (dus niet: ‘meneer Jansen heeft aangegeven dat…’, maar wel: ‘43% van de respondenten vindt dat…’).
Kunnen meerdere personen gebruik maken van hetzelfde e-mailadres om deel te nemen?
Nee, dat kan niet. Per e-mailadres kan maar één keer hetzelfde onderzoek worden ingevuld. Het is dus noodzakelijk dat er voor meerdere personen ook meerdere e-mailadressen worden gebruikt.
Is mijn deelname verplicht?
Nee, je bent nergens toe verplicht. Als je niet deelneemt is dat natuurlijk wel erg jammer, omdat dit consequenties heeft voor het onderzoek. Als je een uitnodiging van ons krijgt en je kunt of wilt op dat moment niet deelnemen, dan kun je het e-mailbericht gewoon negeren en verwijderen. Het is natuurlijk mogelijk dat je ons e-mailbericht over het hoofd hebt gezien. Daarom zullen wij je bij geen reactie nogmaals attenderen op deelname.
Wie kunnen deelnemen aan het WMD Panel?
Iedereen die in de provincie Drenthe woont, 16 jaar of ouder is en beschikt over een emailadres, kan zich aanmelden voor het klantenpanel.
Hoe vaak word ik uitgenodigd?
Je ontvangt per jaar via e-mail ongeveer vier vragenlijsten. Je kunt altijd zelf beslissen of je de vragenlijst wilt invullen.
Hoe lang duurt een gemiddeld onderzoek?
Het invullen van een vragenlijst varieert van ongeveer 5 tot 10 minuten. De geschatte benodigde tijd wordt altijd van tevoren aangegeven. Het is ook mogelijk een vragenlijst tussentijds af te breken en op een later tijdstip af te maken.
Hoe kan ik me uitschrijven?
Wanneer je ingelogd bent op de website, kun je je via de optie "Uitschrijven" afmelden voor het WMD Panel. De optie is te vinden op het dashboard. Om te zorgen dat je je niet per ongeluk uitschrijft, krijg je nog de vraag of je zeker weet dat je je wilt uitschrijven. Als je je hebt uitgeschreven, kun je niet meer inloggen op deze site en word je ook niet meer uitgenodigd voor onderzoeken.
De link in de uitnodiging werkt niet. Wat moet ik doen?
Als de link niet werkt, controleer dan eerst of je verbinding hebt met het internet. Controleer vervolgens of de link volledig blauw is en op één lijn staat in het e-mailbericht. Soms is de link namelijk te lang en wordt deze door het e-mailprogramma over twee regels verspreid, wat ertoe kan leiden dat de link niet werkt. Het kan ook zijn dat jouw e-mailprogramma zo is ingesteld dat links niet werken. In beide gevallen kun je de link kopiëren en in de adresbalk van jouw browser plakken. Werkt de link nog steeds niet, dan kun je inloggen op deze pagina. Na inloggen krijg je een overzicht te zien van de onderzoeken waar je nog aan kunt deelnemen. Bij problemen kun je uiteraard ook altijd even contact opnemen.
Waarom kan ik niet terug in de vragenlijst?
Dit is een bewuste onderzoekskeuze. Om zo zuiver mogelijk te meten, willen wij graag het eerste antwoord van respondenten vastleggen. Mocht je op "Vorige Pagina" (Back) in jouw browser hebben geklikt en een foutmelding krijgen, dan kun je de pagina verversen (sneltoets F5). Je gaat dan weer verder in de vragenlijst op het punt waar je gebleven was. Een andere mogelijkheid is om opnieuw de link in de uitnodigingse-mail aan te klikken. In beide gevallen zijn jouw tot nu toe gegeven antwoorden in het systeem bewaard.
Ik krijg een foutmelding. Wat moet ik doen?
Stuur in geval van een foutmelding een e-mail naar de webmaster (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) met de inhoud en datum en tijdstip van de melding.
Ik ben halverwege het onderzoek gestopt. Wat gebeurt er met mijn antwoorden?
Als je halverwege stopt met het invullen van de vragenlijst, kun je op een later tijdstip gewoon weer op de link in het e-mailbericht klikken en verdergaan met de vraag waarmee je bezig was. Jouw gegeven antwoorden zijn opgeslagen en dus niet verdwenen. Ook bij een foutmelding blijven de gegeven antwoorden bewaard. In geval van een foutmelding lees je bij de vorige vraag wat je kunt doen.
Mijn e-mailadres is gewijzigd. Wat moet ik doen?
Als jouw e-mailadres is gewijzigd, is het belangrijk om deze in jouw panelgegevens aan te passen. Zo loop je nooit een uitnodiging voor deelname mis. Om jouw e-mailadres aan te passen, log je in op de website en ga je naar het dasboard.
Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
Als je je wachtwoord kwijt bent, klik dan hier om een nieuw wachtwoord aan te vragen.